Ženske revije biblije ženskih pravic

Foto: Unsplash

Svet mode in zabave, Elle, Cosmopolitan in Zvezde Lady

Urška Bitenc, Neja Krampl Mastnak, Kaja Stepančič 

Sprememba bralne kulture, pojav interneta in različne prioritete krojijo trende branja bolj »lahkotnih« revij. Tako menijo urednice pri revijah Elle, Cosmopolitan in Zvezde Lady. Čeprav so vse tri revije namenjene ženskim bralkam, se vseeno razlikujejo. 

Elle se osredotoča na modo, lepoto in življenjski stil, Cosmopolitan piše o odnosih, trendih in podira tabuje, revija Zvezde Lady pa ponuja vpogled v zasebna življenja zvezdnikov. S tujimi uredništvi podobnih revij, se razlikujejo v velikosti uredništev, saj se mnogi pogosto vprašajo: »Kako osmim ljudem uspe sestaviti tako revijo?« Poleg tega pa se revije soočajo tudi z ostalimi izzivi.

»Pritisk piarovcev je vedno večji,« je opozorila odgovorna urednica Zvezde Lady Simona Dakič Nemanič. Dodala je tudi, da se njihovi novinarji temu pritisku poskušajo izogniti, saj se PR službe na novinarje obračajo predvsem takrat, ko gre za samopromocijo zvezdnikov. »PR službe občasno upoštevamo, vedno pa se osredotočamo na to, kaj zanima naše bralce.«

Poleg PR služb veliko informacij pridobijo tudi na Instagramu, ki novinarjem olajša iskanje idej za zgodbe. Predstavlja jim že približno četrtino virov za revijo. »Instagram nam ponudi veliko zanimivih in zabavnih fotografij zvezdnikov, za našo revijo so te primernejše od studijskih. Iz osebnih fotografij nato razvijemo njihovo zgodbo,« je razložila. 

Ker medijska hiša Media 24 sodeluje z določenimi glasbeniki in tudi sama organizira dogodke, ima revija Zvezde Lady določene članke naročene že vnaprej.

Kljub PR službi in Instagramu pa večina dela za revijo poteka na terenu. »Vedno aktivno iščemo prireditve in različne novice. Naši novinarji se udeležujejo dogodkov, tam navezujejo stike, opazujejo in spremljajo udeležence, nato se vsak posebej odloči, na kakšen način bo pridobil informacije. Ali je to preko maila, na dogodku, ali na intervjuju ob kavi,« je še dodala. 

Po njenih besedah je aktivno iskanje dogodkov ključnega pomena, saj je Slovenija majhna, revijo pa želijo ohraniti čim bolj raznoliko in zanimivo. Sodelujejo tudi z različnimi gledališči, televizijami in glasbenimi producenti, ki jih vabijo na dogodke. Te si uredništvo izbira samo, nekaj jim jih posreduje tudi njihova ekipa za trženje.

Iskrena promocija

Poleg financiranja prek prodaje in oglasov, ženske revije finančna sredstva pridobijo tudi s pomočjo različnih drugih tržnih tekstov, kot so promocijski članki in promocijski uredniški teksti. Tu se tako Cosmopolitan kot Elle trudita, da so promocijska besedila čim bolj iskrena, in da bralka o izdelku pridobi informativno vrednost. 

Foto: Pexels

Pisanje teh tekstov je po besedah modne in lepotne urednice pri reviji Elle Petre Windschnurer zelo težko. Pravi, da vedno poskuša poiskati oglaševalce, ki oglašujejo v skladu s temo, o kateri pišejo. Tem oglaševalcem ne prilagaja, a v isti sapi doda: »Če pa je nekdo oglas že vnaprej plačal, nimam moči, da ga odklonim, saj je oglasni prostor že zakupljen.« Bralk nikoli ne zavajajo, plačane objave so tudi vedno označene.

 »Vsebnost oglasov ne sme prekoračiti 20 odstotkov deleža vseh vsebin,« o oglaševanju v Cosmopolitanu pove urednica Ajda Hovnik Plešej, ki meni, da bralke bolj zaupajo uredniških vsebinam kot promocijskim tekstom. »Bralke v primeru oglaševanja prek uredniških vsebin vedo, da so informacije preverjene. Uredniška vsebina je vedno pripravljena z odgovornostjo do bralk, ki mediju pripadajo,« razloži. 

Poleg PR služb veliko informacij pridobijo tudi na Instagramu, ki novinarjem olajša iskanje idej za zgodbe. Predstavlja jim že približno četrtino virov za revijo.

Pri Zvezde Lady se novinarji ne ukvarjajo s promocijskimi prispevki. »To ni delo novinarja ampak naše ekipe za trženje, ki nam posreduje že končane oglase, za katere se nato v reviji napravi prostor. Zaradi velike prodaje je tudi oglasov veliko,« opiše oglaševanje urednica. Ker njihova medijska hiša Media 24 sodeluje z določenimi glasbeniki in tudi sama organizira dogodke, ima revija Zvezde Lady določene članke naročene že vnaprej.

Spletna in tiskana verzija iste revije nista isti

Revije za ženske na slovenskem prostoru so se po mnenju vseh treh sogovornic v internetni dobi korenito spremenile. Članki v tiskanih revijah so bolj poglobljeni in strokovni, za splet pa so bolj primerne lahkotnejše in krajše vsebine. Pri spletnih objavah se trudijo izogibati zavajanju z naslovi, saj se zavedajo svoje odgovornosti do bralk: »Med ‘klikabilnimi’ naslovi in zavajanjem je tanka meja, zato naši novinarji vedno premišljeno sestavljajo naslove in vsebine,« je poudarila Hovnik Plešejeva.

»Delo z mednarodno bazo revije ni tako, da prispevek samo prevedeš in kopiraš. Tam si pogosto poiščemo naslov in glede na slovenski trg naredimo svojo raziskavo. Pod tako veliko znamko ne moreš biti samostojen,« je še dodala. Windschnurerjeva pravi, da novice za internetno različico Elle večinoma poiščejo v mednarodni bazi revije Elle. »Na spletu objavljamo predvsem bolj lahkotne novice iz sveta slavnih. Pišemo o njihovem življenju in izbiri oblačil.« 

Tudi pri Cosmopolitanu se novinarji za navdih pogosto obrnejo na svojo mednarodno bazo. Nekaj novic tako kot drugi dve reviji prevedejo in prilagodijo trgu, je razložila Hovnik Plešejeva. »Take novice so tudi jasno označene, v največji meri se poslužujemo vsebin angleških, ameriških, hrvaških in srbskih edicij,« je pripomnila. 

»Med ‘klikabilnimi’ naslovi in zavajanjem je tanka meja, zato naši novinarji vedno premišljeno sestavljajo naslove in vsebine,« je poudarila urednica Cosmopolitana Ajda Hovnik Plešej.

Novinarji revije Zvezde Lady nimajo svoje ekipe za splet, zato zanje to počne ekipa novinarjev, ki je zadolžena za spletne izdaje revij medijske hiše Media 24. »Iz baze novic celotne medijske hiše ti novinarji izberejo članke, ki se jim zdijo primerni za splet. Pred kakšno občutljivo objavo se z njimi posvetujemo, drugače pa se v to ne vtikamo,« pojasni Simona Dakič Nemanič. 

»Spletne bralke Cosmopolitana so nekoliko starejše od bralk tiskane revije, imajo od 35 do 44 let in rade berejo članke o partnerskih odnosih. Bralke tiskanih izdaj pa imajo približno 32 let in so samske ali neporočene,« je razliko pri selekciji člankov za splet in tisk razložila Ajda Hovnik Plešej. 

Foto: Unsplash

Spletne novice sestavljajo tudi s pomočjo podatkov, ki jih pridobijo z različnimi analitičnimi programi Instagrama, Facebooka, Google Analytica in Mossa – ti jim pokažejo, kaj točno si njihove bralke želijo. »Statistike kažejo, da rade berejo o angleški kraljevi družini, slovenskih resničnostnih šovih in znanih slovenkah,« je razložila urednica Cosmopolitana. 

Slovenka prvi ženski časopis za Slovenke 

 »Modnih novic ne iščemo sami. Za pisanje člankov za tiskano Elle naši novinarji opravijo intervjuje z modnimi strokovnjaki, gredo na teren, spremljajo modne revije in različne druge modne dogodke, naredijo raziskavo,« je način dela opisala Windshnurerjeva. 

Dodala je, da na modne revije hodijo le zaradi podpore oblikovalcem ali pa osebnega zanimanja. »Večjo informativno vrednost lahko pridobimo, če revijo spremljamo prek spleta, od doma ali iz pisarne. Tudi izdelki in modne kreacije so nam tako boljše predstavljeni,« je še komentirala spremembe pri zbiranju novic. V uredništvu je zaposlenih osem ljudi, vsak ima zato več funkcij. »Mnogi nas vprašajo, kako nam uspe napisati tako revijo, ko pa nas dela le osem,« je v smehu dodala.

Pri Cosmopolitanu teme črpajo iz rezultatov branosti spletnih novic in prispevkov, po njihovem mnenju je to tisto, o čimer želijo bralke izvedeti več. »Pri nekaterih člankih sodelujejo tudi strokovnjaki, ki jih vedno omenimo, določeni članki pa so sestavljeni iz osebnih mnenj naših novinarjev in novinark. Tudi to vedno jasno označimo,« je povedala Hovnik Plešejeva.

»Včasih je splet podpiral tisk in tiskane izdaje so bile založniškim hišam prioriteta, danes pa je ravno obratno. Torej, tiskane različice podpirajo spletne.«

Kot je povedala odgovorna urednica tiskane izdaje Cosmopolitana za portal Govori.se, so zanjo ženske revije biblije ženskih pravic – svobode govora, oblačenja in življenjskih izbir. Prva ženska revija Slovenka je kot štirinajstdnevnik začela izhajati v Trstu leta 1897, kot priloga političnega časnika Edinost. Že revija Slovenka je bila razdeljena na več delov, prvi je bil namenjen leposlovju in umetnosti, drugi pa se je nanašal na življenjski stil, nudil je različne nasvete. Zadnji del revije je bil namenjen oglasnim sporočilom.

Vonj po sveže natisnjeni reviji

V današnjem času, ko do informacij o zvezdnikih, modi in drugih lepotnih trendih, lahko pridemo z nekaj kliki na spletu, urednice ne verjamejo v napoved, da bo tisk povsem izginil. Urednica Zvezde Lady Simona Dakič Nemanič pove, da je dandanes s socialnimi omrežji glede ažurnosti in dostopnosti zelo težko tekmovati, vendar naj bi se v zadnjih letih ponudba tovrstnih revij kljub temu povečala, kupna moč ljudi pa zmanjšala. 

Urednica Elle, Petra Windschnurer, upad branosti tiskanih revij pripisuje drugačni bralni kulturi, ki je bila pred leti ljudem bolj privzgojena. Podobno tudi urednica Cosmopolitana: »Ne bi dejala, da se tiskanih revij ‘ne splača’ izdajati, na tem mestu bi raje poudarila, da so se trendi in prioritete spremenile, na nas pa je, da se spremembam prilagodimo. Včasih je splet podpiral tisk in tiskane izdaje so bile založniškim hišam prioriteta, danes pa je ravno obratno. Torej, tiskane različice podpirajo spletne.«

Modna in lepotna urednica revije Elle, Petra Windschnurer pa je prepričana: »Ženske se s takimi revijami crkljamo in ne verjamem, da bodo izginile.«

Be the first to comment on "Ženske revije biblije ženskih pravic"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*