Kot komercialna postaja se trudimo razumeti naše občinstvo

Foto: Unsplash

Intervju z Andyjem Eckardtom, NBC

Kenny Jan, Neja Krampl Mastnak

Z medijsko hišo NBC je novinar Andy Eckardt začel sodelovati že pred 25 leti. Danes kot koordinacijski producent deluje predvsem zunaj Amerike. Čeprav je njegova baza v Nemčiji, ga je njegovo novinarsko poročanje popeljalo vse od Filipinov pa do olimpijskih iger v Južni Koreji.

Kljub trendu upadanja gledanja televizije meni, da njihovo občinstvo še vedno skrbi za videz njihovega pripovedovanja zgodb. NBC News, ki se od nekdaj ponaša z visoko kvaliteto produkcije, pa je ustvaril tudi dnevni Snapchatov novičarski šov z naslovom »Stay Tuned«, s pomočjo katerega ostaja zelo aktiven v polju socialnih medijev.

Kako so bili videti vaši začetki na NBC?

V mojem primeru je preteklo kar nekaj let, da sem dobil redno zaposlitev, toda že malo po tem, ko sem prišel na NBC, sem dobil priložnost za pisanje člankov na naši spletni strani. Danes pogosto sodelujemo s svobodnimi novinarji iz različnih regij za specifične zgodbe.

Na splošno se v medijskem poslu priložnosti pojavljajo s pomočjo kontaktov, ki si jih ob delu ustvariš, in skozi medije, ki si jih podpiral kot mladi novinar. To je tudi obdobje, ko se najbolje izobraziš o novinarskih procesih.

Foto: osebni arhiv

Ali na NBC-ju spremljate tudi slovenske medije?

Beremo predvsem veliko angleških člankov iz različnih medijev v Vzhodni Evropi. Včasih celo kontaktiramo lokalne reporterje v državah, kot je Slovenija, da bi dobili čim več informacij o nekem dogodku, ki nas zanima. Tako smo se na primer pogovarjali z enim izmed lokalnih novinarjev v Ljubljani, ko smo delali prispevek o Melanii Trump.

NBC News izvaja 24-urne verižne omrežne novice, znane kot MSNBC, ki vključujejo razne vloge različnih novinarjev čez dan. Kako razporedite svoje vloge?

Delam za drugačen del novičarskih porazdelitev in MSNBC ima svojo vodstveno ekipo, toda lahko vam povem, da je MSNBC zaposlena 24 ur dnevno. Obstajajo ekipe, ki se ukvarjajo z oddajami v najbolj gledanih terminih, in ekipe, ki se ukvarjajo z drugimi oddajami. Vsaka ura ima svojo ekipo novinarjev. Njihova naloga je pokrivanje aktualnih novic in zagotavljanje analiz, kjer je to relevantno in mogoče.

S kakšnimi pritiski se soočate na NBC-ju?

Pritisk, ki ga občutimo, se poraja pri naravi aktualnih novic ter pri zagotavljanju točnosti in poštenosti našega poročanja. To se pogosto pojavlja, ko se srečujemo z različnimi roki oddaje prispevkov ali pa zgodbami, ki so polne raznih izzivov. In seveda obstaja tudi pritisk želje, da bi dostavili najboljšo produkcijo.

Ste komercialna postaja. Ali imate posebne omejitve pri izbiri in poročanju novic?

Nimamo nikakršnih omejitev ali prepovedi. Tako kot pri dobrih novičarskih organizacijah, ne glede na to, ali so privatne ali v lasti države, je tudi naša naloga jasno in natančno informiranje javnosti. Kot komercialna postaja se od drugih razlikujemo po tem, da poskušamo razumeti, kdo je naše občinstvo, in poskušamo raznašati novice, ki se tičejo prav njega.

»Občinstvo še vedno skrbi za videz našega pripovedovanja zgodb.«

Andy Eckardt

Ne glede na sporazum, ki vam omogoča uredniško avtonomijo, v kolikšnem obsegu lahko trdite, da je vaša institucija povsem neodvisna od političnih smernic?

Imamo popolno uredniško avtonomijo in delujemo popolnoma neodvisno od vladne politike. V bistvu imamo znotraj družbe strogo notranjo politiko, kar se tiče posameznikove participacije v kakršni koli politični stranki, gibanju ali organizaciji.

Ali to pomeni, da interna pravila prepovedujejo včlanjanje v različna gibanja in politične stranke?

Kako natančno je to zapisano, ne morem povedati, saj je to zaupna informacija podjetja. Sicer pa je vodilo zelo jasno in specifično, nanaša pa se tako na zasebni kot tudi profesionalni čas.

Če uslužbenec ali uslužbenka začuti močno potrebo po tem, da sodeluje pri državljanskih zadevah, se lahko dogovori, da za določen čas odide in politično sodeluje. Ampak sicer pa zaposlenim ni dovoljeno, da so istočasno vključeni v politiko in novinarstvo. Vse politične aktivnosti morajo biti posredovane podjetju.

Kako se soočate s preverjanjem resničnosti izjav in novic, ki jih podaja Donald Trump?

Novice iz Bele hiše pokrivamo na enak način, kot smo jih v prejšnjih administracijah. To pomeni na strog način ter s previdnim in temeljitim pregledom dejstev.

Kaj mora imeti dober urednik?

Dober urednik bo izboljšal reporterjevo pripovedovanje zgodbe s pomočjo uporabnih sprememb, dodatkov in feedbacka. Na NBC-ju vedno obravnavamo nek dogodek do skrajnosti. Preden ga sploh objavimo, gremo v vse podrobnosti.

Pregledi, ki jih imamo namesto uredniških procesov, s katerimi pregledujemo našo natančnost in poštenost, so zelo pomembni in so nam v veliko pomoč.

»Na NBC-ju vedno obravnavamo nek dogodek do skrajnosti. Preden ga sploh objavimo, gremo v vse podrobnosti.«

Andy Eckardt

Katere so tiste inovacije, ki vam pomagajo ohraniti občinstvo pred televizijskimi zasloni, glede na to, da obstaja trend upadanja gledanja televizije?

NBC News se je vedno ponašal z visoko kvaliteto produkcije in ne glede na popularnost in vsenavzočnost amaterskih videoposnetkov ter socialnih medijev verjamemo, da naše občinstvo še vedno skrbi za videz našega pripovedovanja zgodb.

Priredili smo različne stile za različne medije. Na primer, NBC News je zelo aktiven v polju socialnih medijev, kjer služi različnim platformam. Ustvarili so celo dnevni Snapchatov novičarski šov z naslovom ”Stay Tuned”. V prejšnjem letu 2018 je ”Stay Tuned” imel med 25 in 35 milijoni rednih gledalcev mesečno, nanašajoč se na podatke, prejete od Snapchata samega.

Lansko leto smo celo »sprožili« NBC News Signal, novičarski kanal, ki predvaja videoposnetke. Ti posnetki so oblikovani tako, da se lahko pojavijo tudi na spletni strani NBCNews.com, internetnih in televizijskih aplikacijah, Youtubu, Twitterju in PlutoTV-ju, brezplačnem snopu omrežnih kanalov.

Ali bi se za opravljanje prakse na NBC-ju lahko prijavili tudi študenti Fakultete za družbene vede?

Seveda. Naš londonski urad ponuja prakso za študente, ki se lahko k nam prijavijo, kadar želijo.

Be the first to comment on "Kot komercialna postaja se trudimo razumeti naše občinstvo"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*