Doba potrošništva

Foto: Pexels

anze-simoncic

Kolumna

Anže Simončič

Ste se kdaj vprašali, koliko imate predmetov, ki jih ne potrebujete? Podjetja nam s pomočjo oglasov vsiljujejo svoje izdelke in nam predstavljajo, kako lepše bi bilo življenje z navlako. Po impulzivnih nakupih kmalu ugotovimo, da marsičesa ne potrebujemo, da nam le še odvzema prostor v hiši. Zakaj večkrat ne premislimo, kaj sploh kupujemo? Zakaj zaslepljeni sledimo oglasom? Vsaj počakali bi z nakupom in v tem času premislili, če izdelek zares potrebujemo. Žal se ujemamo v kolesje potrošništva in uničujemo medčloveške odnose.

Naše življenje postaja kulisa, ki jo zapolnjujemo z materialnimi dobrinami. Vse z namenom očarati druge, čeprav vemo, da imamo v resnici druge težave. Vsa materialna navlaka le zakrije probleme, nobenega ne reši. Raje, kot da bi se s partnerico ali partnerjem pogovorili o skupnem konfliktu, kupimo šopek vrtnic in problem je za trenutek rešen, a ne na dolgi rok, saj se težave kopičijo, nekega dne pa vse pride na dan.

Doba potrošništva nam je povsem izmaličila sliko življenja. Pojmovanje sreče poskuša spremeniti v seštevek materialnih dobrin, ki si jih lastimo. Korporacije želijo, da več pozornosti namenimo nakupovanju kot dobrim odnosom z družino, duhovni rasti ali novim znanjem ter izobraževanju.

Še ob nedeljah smo lahko priča polnim nakupovalnim središčem.

Kaj sploh hočemo v življenju? Ne bi malce več od zgolj sprožanja nevoščljivosti pri sosedu? Je vredno preživljati po dvanajst ur na dan v službi, da bo zadoščalo za poplačilo kredita, ki ste ga najeli za luksuzno hišo, v katero hodite le spat? Vse več izdelkov se kupuje na kredit ali na obroke, če nimate s čim plačati, vas bo že banka izterjala. »Ni denarja, ni panike« bi bil lahko slogan trgovin, ki omogočajo nakup izdelkov kljub temu, da potrošnik denarja za plačilo v tistem trenutku nima. To nam je všeč, ker se lahko takoj polastimo boljših znamk in se svetu kažemo premožnejše, kot smo. Dolgovi so postali način življenja, kar je le voda na mlin šefom velikih korporacij. Tako imajo denar zagotovljen; denar, ki ga mali človek sploh še ni zaslužil.

Korporacije nam vbijajo v glavo, da bomo večvrednejši in bolj zaželeni, če bomo uporabljali njihove izdelke in storitve. Vse preveč ljudi se raje odloči za polno opremljenega BMW-ja na kredit kot za avto, ki bi si ga lahko privoščili. Tudi varčevanje za nakup torbice znanega modnega oblikovalca ni nekaj novega. Postali smo lutke, procent najbogatejših pa si mane roke ob novih in novih dobičkih.

Dobiček je postal glavno gonilo človeštva. Podjetja ne delajo več kakovostnih izdelkov, temveč takšne, ki jih bo potrošnik lahko hitro porabil in zamenjal. Mobitele se zelo težko popravi ali pa popravilo stane več od same vrednosti, s čimer pa kupce dobesedno prisilijo v nakup novega telefona. Tudi otroške igrače, avtomobilčki denimo, so narejeni iz krhkih in poceni materialov, da se ja hitreje zlomijo. Tovrstnih izdelkov zlepa ne zmanjka.

Predstavljajte si denar kot volilne listke. Ko kupite izdelek, volite za podjetje, ki je ta predmet izdelalo. S tem podpirate širjenje podjetja in proizvajanje novih izdelkov. Res to želite? Podjetja enormno povečujejo vpliv tudi na državo in njeno zakonodajo, ne le na posameznika. Na svetu že prevladujejo interesi korporacij, te pa ima v lasti peščica ljudi. Prav ti bodo imeli v rokah vse niti prihodnosti tega sveta, če se jim ne zoperstavimo. Že nam vsiljujejo življenje, ki koristi le njim. A nihče od nas se na koncu življenjske poti ne bo spominjal izdelkov, ki si jih je prilastil. Takrat bodo štele izkušnje in trenutki, preživeti z najdražjimi.

 

Be the first to comment on "Doba potrošništva"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*