Stara baba si želi komunikacije

Foto: Pexels

Izrazi svoje mnenje

Ivana Simoniti

Čas 21. stoletja, bum multimedijskega komuniciranja, čas družbenih omrežij, »všečkanja«, fotografiranja in tisoče različnih vrst objav preko neštetih medijev. Ne moremo več prestopiti praga doma brez pametnega telefona, brez vsakodnevnega ali, bolje rečeno, vsakominutnega pregleda Twitterja, Facebooka, Instagrama. Bodisi za pogovor s prijatelji, pregled vremenske napovedi ali pa zgolj zato, da izvemo, »komu je kaj dogajal’« v soboto zvečer. Kljub današnjemu dostopu do družbenih omrežij še kar naprej poslušam ljudi, ki trdijo, da ne morejo izraziti svojega mnenja, češ da jih tako ali tako nihče ne posluša in da posledično njihove reakcije nimajo vpliva. Morda sem preveč optimistična, ampak mislim, da to ne drži. Stara baba, ki se je že tako prepogosto izogibamo zaradi strahu pred neznanim, nam danes ponuja možnosti razvijanja misli, pridobivanja novih idej in razvoja diskurzov preko družbenih omrežij. S tem se nam počasi približuje, podira geografske meje in posamezniku ponudi možnost, da se ji približa.

Geografske meje in posamezniku ponudi možnost, da se ji približa. Starka, o kateri govorim in ki ji je očitana vse večja oddaljenost od ljudi, je Evropska unija. Modra gospa v zrelih letih, ki za samopromocijo in komunikacijsko strategijo porabi več kot 2 milijardi evrov letno, se je naučila uporabljati družbena omrežja. Želi se nam predstaviti, predvsem pa omogočiti njenim državljanom, da med seboj samostojno iščemo skupne točke in ideje. Sleherna institucija te na Facebooku vsakdanje obvešča, s katerim področjem se starka trenutno ukvarja, kako skrbi za svoje državljane in te kot uporabnika spodbuja, da deliš mnenje tudi z njo. Še objave, ki se na daleč zdijo najmanj omembe vredne, dosežejo do 3000 »všečkov« in približno 500 »retweetov« dnevno. Evropski parlament tedensko objavlja možnosti zaposlitve, projektov in pripravništev za vsakega od nas na več področjih, ne samo za tiste, ki se z Evropsko unijo že ukvarjamo.

Morda je optimistično misliti, da se naš komentar ne bo izgubil v zmešnjavi objav vseh možnih vsebin, za katere smo prepričani, da se nas ne tičejo. Prisotnost EU je na družbenih omrežjih izjemno razvejana, vsaka izmed institucij ima namreč več profilov, vsak funkcionar svoj profil, vsako telo še nekaj več profilov, kar nam povzroča zmedo, obenem pa v nas vzbuja občutek majhnosti v še večjem svetu. Če pa si upamo pogledati bližje, zbrati pogum, da kliknemo na modro obarvane profile, na katerih lebdijo rumene zvezdice, lahko hitro opazimo, da to ne drži. Situacija je temu nasprotna. Ta razvejanost namreč nudi možnost objave širše palete vsebin, nam pa omogoča, da lažje najdemo tisto, kar nas navdihuje, motivira in v nas vzbudi željo po znanju.

Twitter Evropskega parlamenta zajema vsebine, ki variirajo vse od opozoril na spremembe v zakonodaji EU do zabavnih vsebin, kot so povabila na tekmovanja ob svetovnem dnevu števila Pi. Vsi stremimo k iskanju ljudi s podobnimi interesi, željami in ambicijami. Če jih ne najdemo, lahko kmalu izgubimo navdih, saj dobimo občutek nemoči. Zakaj torej ne bi poiskali navdiha preko meja Slovenije? EU nam svojimi komunikacijskimi kanali ustvarja brezmejno »igrišče«, kamor smo povabljeni vsi.

Nove ideje pa se ne razvijejo same, treba je pobrskati. Nič ni narobe, če inspiracijo za njih dobimo od nekoga, ki prav tako kot mi v soboto popoldne sedi na kavi in se čudi objavam Evropske unije na Facebooku, pa čeprav pije kavo na Danskem. Tvoje mišljenje je lahko tudi inspiracija neštetim drugim po Evropi. Če mnenja ne poveš na glas, pa ne daješ možnosti ostalim, da bi te slišali.

Be the first to comment on "Stara baba si želi komunikacije"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*